www.avbasses.com oficiální web AV Guitars and Basses

pondělí 23. srpna 2010

SKB lehký case na baskytaru

Na jeden ze svých nástrojů jsem nedávno zakoupil lehký, tzv. lightweight case, přepravní obal na baskytaru.
Tento typ obalu vyrábí firma SKB, která je známá také produkcí různých obalů a  přepravních racků na hudební aparatury.

Obal je opravdu lehký, v porovnání s klasickým kufrem na baskytaru je daleko lehčí, asi jako gigbag, ale o něco málo těžší. Na první pohled vypadá velice dobře a budí dojem poctivého obalu. Na venkovní straně je velká kapsa, do které by se dal bez problému vložit 17 " notebook. Také tady v kapse najdeme užitečné přihrádky např. na klíče, vizitku nebo cokoliv, co může v kapse být příliš těžké.
Vnitřek obalu je velice pěkně zpracovaný, tvarově pojme určitě téměř jakýkoliv nástroj, je univerzální. Vnitřní tkanina s jemným vlasem nástroj vždy dobře ochrání. Trochu bych uvítal kapsu, nebo prostor uvnitř kufru uzavíratelný, takto je vše navolno a při přenášení se může lehce dostat do kontaktu s nástrojem. Pokud to bude třeba pás se straplocky, dovedu si představit, jak to může nástroj poškodit.
Na zadní straně jsou 2 popruhy na záda, které mě už na první pohled trochu zarazily. Jak přední strana vypadá poctivě a užitečně, zadní mě zklamala ihned, když jsem do obalu vložil baskytaru. Popruhy na záda jsou dle mého názoru velmi nedbale připevněny a nevydrží dlouho přenášení nástroje na koncert nebo do zkušebny. Jakoby SKB u designování obalu nepřemýšleli.
To samé se ihned ukáže, když obal uchopíme za standardní boční popruhy. Jsou umístěny přesně v půli obalu a po vložení nástroje se v ruce nedá pohodlně udržet. Jelikož krk s hlavou nástroje je vždy lehčí než tělo, takto umístěné popruhy jsou v podstatě k ničemu. Tělo baskytary táhne kufr silně k zemi a nepodařilo se mě najít optimální polohu, jak obal s nástrojem přenášet. Mám to z domu do dílny asi 30 metrů a už za těch 30 metrů jsem byl docela rozladěný, jak to nést aby mě to neřezalo do dlaně. Možná by člověk oželel takové detaily a mávl nad tím rukou, kdyby obal stál cca 500 korun. Vzhledem k ceně něco přes 2000 korun, mě takový obal ale opravdu nenadchl. Mé pocity jsou tedy 30 procent palec nahoru za nápad, přední kapsu a vnitřní zpracování, 70 procent palec dolů za nepraktičnost a vysokou cenu. Cenově se dají určitě najít alternativy, kterým se po stránce pohodlného přenášení určitě SKB lehký case nevyrovná.

2 komentáře:

  1. Ahoj Álo :) a ostatní kdož navštěvujete tento blog,
    mohu z vlastní zkušenosti doporučit skvělý obal na baskytaru od firmy Tribal-Planet GsX6BK (cca 1500,-) případně GsX5BK (cca 1300,-). Stránky firmy jsem nenašel tak alespoň přidávám odkaz na povedené zkušební testy obalu: http://www.youtube.com/watch?v=MwQunTJ8S5M&feature=related

    No a kdyby si přeci jen chtěl někdo připlatit a touží po luxusu tak je tu firma MONO (cena na kytary.cz necelé 4 tisíce). http://www.monocase.com/mono-bass-guitar.asp ...mno a k tomu snad už není co dodávat.

    Tom Le régisseur :)

    P.S. to nepsala Lenka, to jsem já. Ano, je to trochu zašmodrchané...

    OdpovědětVymazat
  2. Čau pane režisére, Mono obaly jsou určitě velmi dobré. Vím a znám. Díky za link na Tribal planet !

    OdpovědětVymazat